Dressyrryttarenmadde

Alla inlägg under april 2012

Av Madeleine Törnqvist - 28 april 2012 14:38

I fredags så red jag Dis för första gången på ett havlår.  

Så himla skönt. Sitta i sin egna sadel och att rida på lilla Disan.

Vi ska skritta på henne 20 min om dan och sedan bygga på det lite sakta, i 3 veckor.

Ska lägga upp en bild sen som bevis, men måste bara få över dom till datan först.

  

Idag så är det crusing i Nybro.

 Jag ska inte dit för jag ska skritta Disan och fixa lite.


Ha en bra valborg och första maj!

Kramar Madde ( och Dis )

  


En bild sen i sommras.

  

Av Madeleine Törnqvist - 26 april 2012 20:28

Äntligen är det snart helg.

Jag har varit sjuk hela veckan för jag har lunginflamation...

Men vi får skritta på Dis nu.

Tarracas har också bättrat på  sig så nu kan vi rida han.

  

Jag hoppas att jag kan vara i skolan nästa vecka, så jag inte missar för mkt. 

Ha en bra helg

  


   

Av Madeleine Törnqvist - 20 april 2012 19:18

  Heej!

Sitter nu och äter go mat.

Imon är det lingondressyr. Men jag ska nte vara med för att jag har varit sjuk nästan hela veckan.

Hoppas att det går bra för er som ska vara med.


Vi har inte gått så mkt med Dis eftersom att jag har varit sjuk.  

Han en bra helg!

 

Av Madeleine Törnqvist - 18 april 2012 07:47

Jag har ändrat i bloggen som ni kanske ser...

Nu går disan i en lite större hage. Hon kan ha känt sig lite trängd i den förra och så skulle hon ju såklart bråka med Tarracas vid staketet.

Tarracas är ju halt för att han har klivit på en vass sten.

Så han har gips och bandage på högra fram hoven.

Så nu har vi ingen häst vi kan rida på... tråkigt

Men man får väl bara gilla läget, vi ska troligen få börja skritta på Dis nästa vecka  

 

Sitter fortfarande och är sjuk hemma...  


Av Madeleine Törnqvist - 17 april 2012 12:13

Här kommer lite fakta om Dis...


Mankhöjd: 135 cm

Kropps byggnad: Grövre

Födelseår: 1997

Ras: Korsnings ponny

Favorit mat: Gräs!!

Favorit plats: Hemma

Gillar bäst dressyr men gillar också att hoppa


 


Av Madeleine Törnqvist - 17 april 2012 11:57

Idag är jag hemma från skolan för att jag är förkyld och har feber.

Jag tog med lite saker hem igår för att vi ska ha en läslogg klar tills idag.

Men när jag titter och skriver så tittar jag ut genom fönstret och ser Dis stå på fel sida av hagen.

Jag rusar ut och stänger grinden. För hennes och Tarracas hage ( Tarracas är halt, för att han har klivit på nått vasst, så han gå i en liten hage), är i en hage. Hon hade rivit ner HELA sin hage. Det fanns inte nått kvar.

Jag gå och ska hämta henne men när jag nästan är framme hos henne så sticker hon. Hon springer till andra sidan hagen där Tarracas står. Jag lyckas få tag i ett band och viftar med det så hon håller sig på den delen utav hagen.

Som tur är så kommer våran granne och hjälper oss. Jag lyckas få tag i Dis och leder in henne i stallet.

Hon hade inte sprungit av sig skon. Men hon ska inte ens vara i en stor hage och springa.

Hon fick iaf springa av sig...

Bus häst!

Detta har varit en händelse rik dag.

 



Av Madeleine Törnqvist - 14 april 2012 20:56

Soligt och fint det har varit idag.


Emme sovde över så jag följde med henne till ridningen idag och tittade.

Träffade Jennie och Julia, Jennie hade tävlat och Julia karattade på gräs banan.

Sen följde hon med mig hem efter de.

  

Därefter gick vi blåbärsrundan med Dis och red Risemålen med Tarracas.

Gick super!


Nu ska jag gå och sätta mig vi tvn en stund...


  

Av Madeleine Törnqvist - 13 april 2012 18:20

Det regnar och regnar....

Ida har jag fixat och grejat i stallet.

Släppte ut hästarna på morron en själv. Senare på dagen kom Emme

(kolla hennes och hennes kompis blogg: godisgottegrisrna.bloggplatsen.se) och hon ska också sova här.

Gick inte nått med Dis idag för att det regnade för mkt.


Imon så ska jag följa med Emme till ridskolan och titta när hon rider.


 

Presentation


Hej! Jag heter Madeleine Törnqvist och gillar hästar och det kommer min blogg att handla om.
Jag har ridit i ganska många år. Jag fick min första ponny när jag var 6 år gammal och 2010 köpte vi Dis och det är hon som jag tävlar på. Följ mig och min ponn

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Super bra
 Bra
 Hyfsad
 Ok
 Tråkig

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards