Dressyrryttarenmadde

Alla inlägg under maj 2012

Hej

Av Madeleine Törnqvist - 27 maj 2012 19:44

Idag har jag varit på ridskolan halva dagen och skrivit protokoll :)

Ja var lite ovan i början men sen så flöt de på ganske bra :)

  

Igår skrittade jag ut på Disan men Anna och Hällge.

Det gick jätte bra.

Hade en trött och lite svettig ponny sen när jag kom hem.


Vi var inne på ATg hästkliniken i kalmar men Dis i onsdags.

De tyckte att Dis har blivit mkt bättre och att vi får skritta en timme på henne nu.

Hon har även fått skor bak också.


Imon äre skola...

Men jag ska rida på ridskolan så de blir kul.


Ha en bra dag

  


 

Av Madeleine Törnqvist - 19 maj 2012 21:35

Sitter nu och tittar på tv med Anna.

Har ridit blåbärsrundan med Dis idag.

Det gick jätte bra.

  

Va hemma hos Anna och titta på hennes nya lilla sööta ponny Hällge.

Få lägga upp en bild sen

Har ridit och gått med Disan nästan hela veckan.

Hon har också fått gå i en ny hage bakom stallet.

Vi har släppt ihop grannens häst och Tarracas.

Det trivs bra ihop nästan lite för bra. :P


Imon blire att rida på Disan och kanske gå en runda på kvällen.

  

 

   

Av Madeleine Törnqvist - 12 maj 2012 15:51

Nu är det helg.

Jag är nästan helt frisk från halsfluss och mår bra.

  

I går så red jag inte Dis för att det blåste så himla mkt.

Jag fårse om jag rider idag, vädret är inte så bra för det regnar  och blåser...

Becka skulle ha ridit för Johanna idag men det blåste och regnade för mkt så hon flyttade det till granås,

men vi hann inte köra dit efter som att korna skulle ut idag.

Korna blev glada när de fick komma ut.

Så Becka ska rida imon i kristvalla ist.


Ni får gärna kommentera mer.

 


   

Lilla Dis som ser nått intressant ute

Av Madeleine Törnqvist - 10 maj 2012 20:19

Idag har jag varit i skolan.

Har legat hemma och vilat mig måndag, tisdag och onsdag.

Vi fick sluta vid två, för våran musiklektion blev inställd.

  

Idag har jag inte skrittat nått på Disan,

för att det har varit dåligt väder och så var jag jätte trött när jag kom hem.

Så har bara sovit sen jag kom hem.

Becka fixade stallet.


Imon är det fredag!

Ska till skolan då me.


Nästa vecka är det DM i dressyr.


Kmr inte på nått mer att skriva om

  


Av Madeleine Törnqvist - 7 maj 2012 13:41

Bra start på veckan...

Äntligen är jag hyfsat frisk från lunginflamation, men nu har jag halsfluss ist...  

Idag har jag inte varit i skolan för att jag har halsfluss.

Hade velat vara med på DM-dressyr i nybro men får nog hoppa de.

Jag har inte ridit på ridskolan på FYRA veckor. För att jag har varit sjuk.


Och nu när jag sitter och bloggar kommer katten in med en liten mus i munnen...

När jag försökte skrämma ut henne så bara la hon sig ner.

Så jag fick bära ut henne.

Hittade som tur var en sopkvast och en skyffel att bära ut musen på.


Grattis till er som är nöjda och glada efter DM i hoppning.


Dis öga är återställt nu så vi kan rida henne igen.

Jag ska inte rida idag.


I lördags så red jag för Johanna, på Tarracas.

Det gick jätte bra, men jag får ont i ryggen av hans sadel för att den är förstor i sittsen för mig.

Johanna föreslog att jag skulle göra 100 sittupps varje dag för att bli av med ryggvärken.


Detta får väl räcka för idag

   

 


Av Madeleine Törnqvist - 2 maj 2012 19:52

Jag är så jävla sur på allt.

Allting går bara skit!

Idag när jag tog in Disan var hela hennes öga uppsvullet och hon ville inte ha det öppet.

Vi tror att hon har blivit stucken av nått.

Men det är ändå så jobbigt att det aldrig kan vara bra.


Jag är hyfsat frisk från min lunglingflamation.

Har hostan kvar men den skulle hålla i sig i någar veckor.


Imon så ska jag till TORE och hjälpa till lite där, efter skolan.


Ha en bra dag och inte en som jag....

 


Blid sen i sommras

   


Presentation


Hej! Jag heter Madeleine Törnqvist och gillar hästar och det kommer min blogg att handla om.
Jag har ridit i ganska många år. Jag fick min första ponny när jag var 6 år gammal och 2010 köpte vi Dis och det är hon som jag tävlar på. Följ mig och min ponn

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Super bra
 Bra
 Hyfsad
 Ok
 Tråkig

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards